Loving Oppa!

Entry About Shout Friends Follow D'Board


  • Assalammualaikum..!Welcome to my blog.Call me Lian..I'm crush with Byun and Luhan.


owner

Contact Me

credits
2:06 PM | 0 Cloud(s)

    ME AND KPOP
  • Kpop?Hmm.Bukan satu perkataan yang asing lagi dekt Malaysia skrg ni.Seriously aku ckp,yeah aku pun minat kpop ni.Aku suka dengar lagu diorg,aku suka semuanya tentang diorg.But,aku tk terlampau taksub kepada kpop ni,kdg-kdg kita mmg minat atau mencintai sesuatu benda ni,tapi kita perlulah lagi lebih mencintai penciptanya.Aku mengaku kdg-ii aku sendiri lali dan alpa bila dh dengar lagu kpop ni,smpai tk solat,tangguhkan solat.But setelah aku baca blog kakak ni,aku dh mula sedar.Yang sebenarnya,kita mmg boleh minat diorg,tpi janganlah smpai kita lupa dan alpa dengan kewajipan yang perlu kita lakukan.Aku masih belum lagilah smpai terlampau taksub dengan kpop ni,smpai aku lupa diri,tak!Aku cuma teringat balik,kdg-ii kalau aku nak buat sesuatu kerja tu mesti tangguh sbb nk tengok reality show kpop punya pasal.Aku tk teruk mcm org lain,yang minat kpop smpai sanggup kumpul duit semata-mata nk pergi konsert idol diorg,aku tk mcm tu lagi.Sbb apa?Sbb aku masih sedar , lebih baik aku simpan duit untuk beli makanan ke,ape-iilah yg lebih berfaedah.Aih,sbgai kpoppers,aku sendiri pun ada keinginan nk pergi konsert kpop ni,nk pergi fanmeeting jumpa bias kesayangan,but aku thu benda tu tkkan berlaku!Sbb aku sendiri pun tk mampu,dan kalau aku mampu pun , family or mom dgn dad aku mesti tk bgi aku pergi tempat-ii mcm tu.So,aku lebih nk dgr kata sapa?Kata hati aku or kata mom dgn dad aku.?So,kita dikurniakan otak oleh Allah,untuk kita berfikir,untuk kita bezakan yg mana , baik dan buruknya.Mmg tk salah korg nk pergi fanmeeting jumpe bias korg,tpi agk-ii lah kan.Kalau dh jumpa tu mintk sign je tkpe,ni siap peluk-ii dorg pegang-ii tgn , and then cite kt member,"Wei,aku excited jumpa bias!Ah,cair oii."Lepastu seronok lah dapt buat member jeles kan.Tk payahlah kut  rasenya mcm tu,kt situ pun kita boleh nmpk yg kita sdg berlagak sombong dgn member sendiri,psl ape.?Psl jumpe bias je?. Kat situ pun,member kite akn fikir dn ckp bende-ii tk elok tntg kite.Kan kite dh kene kutuk dgn mmber sendiri?Ha pdn muka,sapa suruh duk kerek sgt tdi kan!Hihihi.Bkn nk ckp aku ni baik ke ape,aku pun minat kpop gile,sbb ape aku ckp mcm tu,sbb aku dh pernh dengar dan alami situasi mcm ni.Ada stu hari tu,member aku,dia minat idol laki  ni,aku tk thu dia minat,so aku minat jugk,letk dp facebook gmbr idol tu.One day,member aku yg sorg ni cite,yg si A tu asyik kutuk dn maki aku sbb aku rmpas bias dia.Hei-ii?APAKAH?Tk nmpk ke yg dia tu berfikiran mcm budk-ii ribena?Pasl bias pun nk maki org bagai?Mcmlah bias tu husband dia kan?Aku mls nk gduh dgn dia.Aku teruskan minat bias dia tu . Lawk bile aku igt balik.Sedgkan dia tu lebih tua dari aku.Hahahaha.Aku bkn nk kutuk dia,aku just nk ingtkan semua org.Yg kite ni,boleh minat kpop,tpi kene kawal.Semua bende boleh dikawal supaya jgn kite terjerumus lebih dlm smpai nnti kite yg sesat.Kan?So,post aku kali ni,bukn nk kutuk kpoppers or ape,aku pun kpoppers!But nk berkpop,kenelah ingt psl masa depan jgk,belajr jugk!pasl diri sendiri.Aku post ni sbb aku dh pernah dengar kisah taksub kpop dn  aku pun dlm situasi mcm ni.At least,aku dpt share kisah ni untuk dijadikan teladan.Assalammualaikum!Maaf kalau aku ada tersilap ckp ke ape dlm post ni.Sbb aku just nk share bende ni dgn semua org,bukn untuk kebaikan semua org je,malah aku sendiri pun akan sentiasa ingtkan diri aku!Lagipun ni pendapat aku.Setiap org ada pendapat msing-ii.

            
Byun Baekhyun?Cute right?Love him.

0 Comments:


Post a Comment


Byun Baekhyun?Cute right?Love him.